Pracodawcy i pracownicy firm,

cieszymy się, że możemy sprostać Waszym oczekiwaniom, zapraszając Was serdecznie na wyjątkowe szkolenie, które specjalnie dla nas poprowadzi:

Pani Luiza Pieprzyk – AUDYTOR PODATKOWY, EKSPERT VAT

 

▪ Ekspert w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE;

▪ Specjalista od e-kontroli, audytor podatkowy, wykładowca;

▪ Członek Rady Konsultacyjnej przy I Rzeczniku MŚP;

▪ Były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów;

▪ Partner, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA;

▪ Partner TAX & DUTY;

▪ Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE;

Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat) –  specjalista w zakresie podatku od towarów i usług w Polsce i krajach UE, pracujący jako orzecznik, specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych w UE, szkoleniowiec Ministerstwa Finansów. Doświadczony audytor podatkowy, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Od lat wdraża w podmiotach gospodarczych procedury i politykę bezpieczeństwa podatkowego w zakresie VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych w ujęciu podatkowym, logistycznym i handlowym. Twórca indywidualnych procedur podatkowych i projektów dla podmiotów polskich i międzynarodowych, realizujących główne cele przesłanek należytej staranności na każdym etapie działalności podmiotu od kadry menadżerskiej i zarządu po pozostałe działy/ piony w danej jednostce;

▪ WSPÓŁAUTOR KSIĄŻKI: „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”.

 

Termin:  9 grudnia  (poniedziałek)

Godzina: 9:00-15:00

Miejsce: Nadnotecki Instytut UAM w Pile, ul. Kołobrzeska 15

 

Tematyka:

 PROGRAM

 

  1. Co FISKUS planuje w podatkach na 2025 r. – lista zmian przepisów prawno- podatkowych aktualnych na dzień szkolenia

 

  • Zmiany dotyczące podmiotowego zwolnienia z VAT w 2025 r.
  • Wprowadzenia przepisów umożliwiających korzystanie ze zwolnienia podmiotowego z VAT dla firm zagranicznych
  • Nowe zasady ustalania miejsca świadczenia niektórych usług
  • Nowe limity w VAT – jak przeliczono wartości na 2025 r.?
  •  
  • Rozszerzenie zakresu podmiotów zobowiązanych do stosowania kas rejestrujących
  • Likwidacja zwolnień przedmiotowych i nowe zwolnienie
  • Rozszerzenie katalogu czynności objętych bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania
  • Nowe czynności objęte bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania od 2025 r. i 2026 r.
  • WAŻNA ZMIANA – Zniesienie obowiązku integracji kasy rejestrującej z terminalem płatniczym
  • Przedłużenie funkcjonowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla dostawy gazu i energii
  • Kara porządkowa i zastaw skarbowy w 2025 r.
  • Nowe kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe
  • Ulga na zakup kasy rejestrującej przez powodzian
  • Minimalne i maksymalne stawki podatkowe na 2025 r.
  • Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych, podatku rolnym i opłacie skarbowej
  • nowe wersje struktur logicznych sprawozdań finansowych
  • Nowe wzory pełnomocnictw od 2025 r.
  • Wsparcie dla przedsiębiorców poszkodowanych na skutek powodzi

 

2. KSEF – przyjęcie ostatecznego projektu w IV kwartale 2024 r.

 

  • Infolinia KSEF od stycznia 2025 r. , ostateczne przepisy w kwietniu 2025 r.
  • Wprowadzenie obowiązkowego KSeF dla wszystkich podatników (dla podatników czynnych i podatników zwolnionych z VAT), z uwzględnieniem etapowania
  • Odroczenie na dodatkowe pół roku, tj. do 31 lipca 2026 r., wprowadzenia niektórych rozwiązań podatkowych
  • Umożliwienie stosowania tzw. trybu offline do końca 2026 r. przez wszystkich podatników.
  • Dopuszczenie wystawiania faktur konsumenckich w KSeF.
  • Zapewnienie w okresie przejściowym (do 30 września 2026 r.) podatnikom „wykluczonym cyfrowo”, gdzie skala i wartość wystawianych faktur jest niewielka, możliwości wystawiania faktur w dotychczasowej formie
  • Zapewnienie rozwiązań prawnych odpowiadających celowi tzw. wyrównania środowisk KSeF, tj. wprowadzenie pełnych funkcjonalności technicznych systemu obowiązkowego przed datą wejścia w życie przepisów, które nakładają na podatników obowiązek wystawiania faktur w KSeF.
  • Możliwości korzystania przez organy KAS z danych w KSeF w toku prowadzonych przez nie spraw.
  • Proponowane rozwiązania biznesowe w strukturach logicznych FA(3) i FA_RR (1)
  • Modyfikację struktury logicznej e-faktury m.in. W zakresie zasad wskazywania terminu płatności,
  • Wprowadzenie obowiązku oznaczania „jst” w celu zapewnienia dostępu do faktur jednostkom podległym jst,
  • Usprawnienia i inne drobne modyfikacje struktury zgłoszone podczas konsultacji,
  • Umożliwienie przesyłania załączników do faktur dla branż wystawiających faktury o złożonym zakresie danych,
  • Wprowadzenie nowej roli – „pracownik”.
  • Wprowadzenie możliwości przesłania załącznika do faktury w KSEF

 

 3. KSEF jako narzędzie e-kontroli – jak się przygotować od strony sprzedaży i zakupów już dziś – NOWŚCI W #KSEF na dzień szkolenia prosto z MF

  • Krajowy System e-Faktur jako narzędzie e-kontroli i uzupełnienie JPK, VIES, STIR
  • Jak uporządkować dokumentację sprzedaży pod kątem KSEF?
  • Dokumenty zakupu w KSEF – jaką wartość dla firm stanowi tryb offline?
  • Największe problemy z funkcjonowaniem KSEF: data wystawienia i data sprzedaży w fakturze ustrukturyzowanej
  • Konieczność uporządkowania współpracy z kontrahentami (umowy, zamówienia) z powodu różnej interpretacji terminu płatności po wejściu KSEF
  • Faktury konsumenckie oraz faktury na kontrahentów zagranicznych – jak poprawnie funkcjonować w KSEF?
  • Płatności gotówkowe a dowód zakupu przy zakupach firmowych
  • Jak zarobić na wdrożeniu KSEF ?- podatkowe możliwości obniżenia wydatków na oprogramowanie
  • Jakie dodatki i funkcje warto wdrożyć w swoim systemie KSEF?
  • KARY indywidualne i dla firmy za błędy w fakturowaniu – NOWOŚCI w związku z pojawieniem się KSEF

 4. Porządkowanie na koniec roku dokumentacji w obrocie gospodarczym – co analizuje     FISKUS w 2024 r. w fakturach, korektach, JPK_VAT i co ma w planach w 2025 r. ?

  • Jakich błędów unikać w fakturowaniu? Lista zasad poprawnego fakturowania
  • Co należy sprawdzić przed zawarciem umowy, wystawieniem faktury sprzedaży z kontrahentem
  • Na co zwrócić uwagę odnośnie formalności dotyczących przedmiotu transakcji?
  • Lista najczęściej popełnianych błędów w wystawiani faktur – instrukcja
  • PŁATNOŚCI FIRMOWE – co trzeba widzieć w sprzedaży i zakupie wystawiając i otrzymując faktury ?
  • DOSTAWY Z MONTAŻEM – procedura podatkowa tj. jak dokumentować
  • Najczęściej popełniane błędy w rozliczeniach korekt – premie, bonusy roczne
  • Rozliczenie programów lojalnościowych z kontrahentami polskimi i zagranicznymi
  • Problemy z rozliczeniami zagranicznymi

 

5. FAKTURA KORYGUJĄCA  – kiedy należy ją wystawić a kiedy nie wolno – Zasady 2024/2025 w wersji papierowej i elektronicznej – WAŻNE ZMIANY w 2025

  • Okoliczności i powody pojawienia się korekty
  • Jak technicznie skorygować sprzedaż i jakiego dokumentu użyć?
  • Kiedy należy wystawić fakturę korygującą?
  • Podział korekt – zmniejszające, zwiększające, powody korekty, sposób korygowania, rozliczenia itp.
  • Anulacja czy korekta – fundamentalne zasady i różnice
  • Wpływająca i niewpływająca na obrót podlegająca rozliczeniu i księgowaniu
  • Jakich dokumentów nie używać do korekty transakcji?
  • Jakich transakcji nie dokumentuje się faktura korygującą?
  • Jakie problemy z końcem roku stwarzają korekty po stronie kupującego?
  • KAZUSY – przykładowe sytuacje z życia podatnika

 

6. ROZLICZENIA KOŃCA ROKU W FIRMIE – przekazania na rzecz kontrahentów i pracowników

 

  • ROZLICZANIE minionego roku do 25 stycznia 2025 – jak zakwalifikować koszty, podatek naliczony
  • Imprezy, tzw. wigilie świąteczne z udziałem pracowników i ich rodzin oraz kontrahentów – stanowisko fiskusa
  • Zakup i nieodpłatne przekazanie pracownikom bonów jednego przeznaczenia a VAT
  • Koszty, jakie warto przemyśleć do odliczenia – nowości interpretacji fiskusa i orzeczeń sądowych
  • Wydatki związane z delegacjami – co warto odliczać, co przysługuje podatnikowi
  • Nieodpłatne przekazania czy wydatek związany z prowadzoną działalnością?
  • Przekazywanie upominków świątecznych kontrahentom i pracownikom
  • Granica prawna pomiędzy wydatkiem osobistym a biznesowym – najnowsze HITY INTERPRETACJI MF

 

7. Najnowsze orzecznictwo sądowe i interpretacje fiskusa w roku 2024, o których trzeba wiedzieć, w tym m.in.:

 

  • Wystawienie faktury po terminie i ujęcie jej w JPK_VAT – interpretacja KIS
  • Mechanizm podzielonej płatności a przeznaczenie środków zgromadzonych na rachunku VAT – wyrok TSUE
  • Prawo do korzystania przez czas nieoznaczony z miejsca postojowego w garażu podziemnym – interpretacja KIS
  • Dokumenty potwierdzające eksport towaru – wyrok WSA
  • Zapłata kartą płatniczą a obowiązek ewidencjonowania sprzedaży w kasie rejestrującej – interpretacja KIS
  • Czy moment odliczenia VAT może być uzależniony od otrzymania faktury? – pytanie prejudycjalne
  • Mechanizm podzielonej płatności a przeznaczenie środków zgromadzonych na rachunku VAT – Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
  • Sprzedaż działek przez rolnika będącego czynnym podatnikiem VAT – Wyrok WSA
  • Ewidencjonowanie w kasie rejestrującej usług świadczonych przez sale zabaw dla dzieci – interpretacja KIS

 

Koszt:

 

Dla Członków IGPW 210 zł brutto /os.

Dla niezrzeszonych 420 zł brutto/os.

 

Cena zawiera: szkolenie , warsztat,  przerwa kawowa i pytania  oraz materiały dla uczestników spotkania.

 

 

Zgłoszenia przyjmujemy do 06 grudnia br.

 

Rejestrujemy się poprzez link:

https://forms.office.com/e/nV9b77z0s2

 

Zapraszamy do udziału w naszym bardzo merytorycznym szkoleniu.